La Tahzan..

Assalamualaikum..
Hey ladies.. Ape macam? Ada sihat? Makin berisi? Maksud saya bukan mengandung, makin berisi yang saya maksudkan ialah, makin gemok + chubby + sihattt!! Ye, sihat tau.. Okay, baiklah, berisi dengan sihat amat tidak sesuai.. Apa punya bahasa la Jihan.. T_____T

Hari ny, tajuk cam lemah gemalai sikit,, so saya pun nak lemah gemalai jugak.. Ahakz! Nak pujuk2 orang mesti lembut2 kan.. Mana ley tengking2, "Woi! Kau jangan sedey bley x? Kau bagi aku sedey gak..Pening pale paham x?!" Hmmm,,,kalau orang cakap macam tu kat saya time saya sedey, macam nak makan tapak kaki je.. Ade ke patot, kite nak feeling cket, dapat tengking2 an?? Well,,,,ladies for sure xmacam tu.. Sebab uolls sume lemah lembut an?? Good... =)

Hari ini saya nak berkongsi sikit beberapa doa untuk merawat hati supaya "La Tahzan" = jangan bersedih.. Kenapa ye hati perempuan cepat sedih dan kadang2 xtau apa yang nak disedihkan.. Tetibe je rasa lonely + kosong je hati tu.. Padahal, ada je tempat nak mengadu macam bff or bf kan? Tapi kenapa dah mengadu pun rasa sama je..?? Hmm.... Cuba pikir balik ladies yang di sayangi.. Mungkin kita xmengadu pada tempat yang sepatotnya.. Kita lupa, Dia lah tempat kita segala2 nya..

Jadi.... First and foremost, kita mintak ampun dulu padaNya kerana telah melupakan Dia.. Sebab apabila kita sedih, orang pertama yang kita cari bukan Pencipta kita tapi manusia biasa.. Macam2 nikmat yang telah diberi tapi kita lupa nak cari Dia.. Maksud saya, kita dah menangis bagai cerita dekat kawan2, pastu tertidur sebab sedey sangat.. Terlepas waktu solat plak, bangun2 sedey lagi.. Waktu solat lain, solatnya xsampai lima minit.. Cepat je, sambung sedey lagi.. Dengar lagu sedey2 sehari suntuk n lupa pada Dia.. Sabar kan Allah dengan hambaNya, tunggu je bila kita nak menghadapNya.. Okay, doanya :

"Ya Allah! Ampunilah dosaku dan kebodohanku, dan pekerjaanku yang melewati batas, dan hal-hal yang Engkau lebih mengetahui daripada aku"

Dah memohon keampunan dari Nya, sekarang, bacalah doa supaya diberi kebahagiaan dunia akhirat.. Penuhkan hati kita dengan kasih sayang daripada Nya.. Supaya xrasa sunyi, dan xpenuh dengan bisikan syaitan.. Macam mana nak bagi Allah sayang pada kita?? Senang aje, buat perkara yang Dia suruh dan tinggalkan perkara yang dilarang.. Saya rasa bab2 ny dah banyak kali didengar n macam biasa masuk telinga kanan, keluar telinga kiri.. (-___-") JANGAN ladies.. Cukup2 la tu.. Kita dah dewasa, n mula berubah tau.. Aurat (selalu dipandang ringan) + Solat penuh di AWAL waktu + Mulut yang selalu mengumpat or mengeluh + lain2 lagi.. Doa memohon kebahagiaan dunia akhirat :

"Ya Allah, Berikanlah kepada kami kebaikan di dunia dan di akhirat, dan lindungilah kami dari siksa neraka"

Okay, ini hanya doa yang ingin saya kongsi.. Ringkas sangat kan..? Supaya ladies senang ingat n tak lupa pada Dia.. Tapi,,,,,,lepas baca entry ny, janganlah tension bagai sampai xnak cakap or cerita pada orang lain , sebab manusia ny perlukan satu sama lain.. Walaupun kawan kita xboley buat ape2, n boley dengar je, tapi bebanan yang ditanggung sorang2 sebagai manusia biasa pun dah kurang kan? Apalah sangat hati kita yang kecil ini... Bak kata Tiz Zakiyah dalam Soffiya, "Hati yang kecil dapat menanggung pelbagai rasa; benci, dendam, marah, n bla2....." Ehh,,best kan drama tu?? Hehe... Thanx kat orang Malaysia sebab saya di sini dah tersangkut dengan drama tu.. Huahua... =D

Doa kan saya dapat suami yang soleh boley?
(Eh, apa melalut kau ni Jihan...???)
P/s : Kepada rakan-rakan saya yang sedang bersedih di luar sana, saya sudi mendengar luahan hati kamu tapi jangan lupa pada Dia ok? 
P/ss : Ummi saya demam kawan-kawan, Doakan kesihatan beliau ye? Sayang ladies semua... =) 

Comments

  1. =) sama2, macam mana la awak sekarang azie? berisi x? kite berisi.. hehehe..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts